top of page

עיצוב פנים מודרני


אומרים שאין כמו הבית. אם האמירה הזו אכן מדויקת לתפיסת העולם שלך, חשוב לוודא שחוויית המגורים שלך תתאים באופן מדויק לאורח החיים שלך. כאשר הבית מתוכנן באופן פונקציונלי, חכם ומדויק, נוכל להבטיח שהחלל שעיצבנו אכן יהיה בית שאין כמותו. כיום יותר מאי פעם, עיצוב בית מודרני צובר פופולריות אדירה ונחשב לאחד הסגנונות המועדפים על הציבור הישראלי. בין אם מדובר בחלל מסחרי או פרטי, הוא מציע חוויה נקיה ואסתטית ושלל יתרונות לכלל המשתמשים במרחב. 
אנו ב-Raz Interior Design מביאות איתנו מעל ל-13 שנות ניסיון בעיצוב חללים לכל מטרה, תוך שימת דגש על פונקציונליות גבוהה והתאמה גבוהה לצרכי המשתמשים. בין אם נדרש לך עיצוב דירה מודרנית, או תכנון מוקפד ונקי למתחם העסקי החדש שלך, זה הזמן להתוודע למעצבת פנים בסגנון מודרני שמחויבת להעניק לך את הפתרון המדויק ביותר לתפיסת העולם והשימוש שלך. אלו כמה דברים שכדאי לדעת על עיצוב פנים מודרני.


אז מהו בעצם עיצוב פנים מודרני?


העיצוב המודרני הוא סגנון עיצוב פנים המאופיין בסכמת צבעים מונוכרומטית, קווים נקיים, מינימליזם ושימוש בחומרים טבעיים ובאור טבעי. המגמה הזו לא נוצרה בחלל הריק. היא חלק מתפיסת עולם שלמה שמגלמת את האופן שבו אנו מבינים מהם מגורים ומהו חלל במאה ה-20 ואילך. את הבתים הצבעוניים, הגדושים ורחבי הידיים, מחליפה כיום תפיסה חדשה של יוקרה, כזו שמציבה את השימוש המושכל במרחב, פתרונות בני קיימא, מינימליזם ופונקציונליות בראש סדר העדיפויות. מבנה יוקרה כחלל שמשרת אותך באופן מדויק ותוכנן במיוחד עבורך. לכן, מעצבת פנים בסגנון מודרני תתחיל כל תהליך עיצוב דירה מודרנית בלימוד מעמיק של צרכי הדיירים. הדבר נכון לא פחות על מרחב ציבורי, בו אופי הארגון וצרכי המשתמשים הם שמנחים את כל תהליכי התכנון.


כמה מילים על ההיסטוריה של עיצוב בית מודרני


המונח עיצוב פנים מודרני מתייחס לתנועה אסתטית היסטורית שהחלה את דרכה בתחילת המאה ה-20. אין לבלבל אותו עם המונח "עיצוב עכשווי" המשמש כיום לעתים קרובות כביטוי נרדף. לעיצוב המודרני מאפיינים מובהקים משלו. עיצוב בית מודרני, אם כן, הוא ביטוי של רעיונות המודרניזם בעיצוב הבית. המודרניזם הוא זרם באמנות שעלה בתחילת המאה ומאופיין בדגש על חשיבה מופשטת, פונקציונליות וצורות גיאומטריות חדות ופשוטות.


ניתן להתחקות אחר מקורות העיצוב המודרני בעיצוב הבאוהאוס הגרמני ותפיסות העיצוב הסקנדינביות. הבאוהאוס היה בית ספר גרמני לעיצוב ממנו יצאה תנועת אמנות שהוציאה תחת ידיה יצירות רבות בתחום אמנות החזותית, הדקורציה והאדריכלות. האסתטיקה העיצובית המודרנית של אסכולת הבאוהאוס כוללת פונקציונליות מינימליסטית והתנסויות בצורות גיאומטריות. הקו האדריכלי של תל אביב הישנה, למשל, מתאפיין בסגנון הבאוהאוס.


עיצוב הבית המודרני צמח מתוך תנועת האמנות המודרנית, שדחתה את הגרנדיוזיות והבזבזנות של העיצוב הוויקטוריאני המיושן לטובת פילוסופיה שמציבה את השימושיות בלב התכנון. טכנולוגיות חדשות, מגמת התיעוש שצברה תאוצה בתחום הבנייה וגישה לחומרי בניין כמו פלדה ובטון, שינו גם את פני האדריכלות והתפיסה העיצובית. קווים נקיים, חלונות מהרצפה עד התקרה, חללי מגורים פתוחים וגגות שטוחים הפכו לסגנון הדומיננטי של עידן זה. אם בשנות ה-60 הגישה המינימליסטית החלה לפנות מקום לקישוטיות וצבעוניות בסגנון הבוהו שוק, כיום המודרניזם חוזר ובגדול, עם ההתאמה לצרכים והגישה המינימליסטית שהפכה לטרנד בפני עצמו. כך עיצוב בית מודרני שזור היום בתהליכי תכנון רבים. 


מהם המאפיינים המרכזיים של עיצוב דירה מודרנית?


אם הגעת למסקנה שהגיע הזמן ללכת על מעצבת פנים בסגנון מודרני, כדאי לשקול יחד איתה כמה מהעקרונות המרכזיים של הסגנון ולראות אילו מהם ישתלבו היטב במתחם החדש שלך. אלו כמה ממאפייני היסוד שנפגוש בכל עיצוב בית מודרני.


עיצוב בקו נקי


העיצוב מאופיין בקווים ישרים, מראה נקי וקישוט מינימלי. בעיצוב דירה מודרנית, למשל, ייעשה שימוש רב באלמנטים מוטמעים בקירות, דלתות בקו 0, פריטים נשלפים ופתרונות רבים אחרים שיעשו לנו נקי ופנוי בעיניים. 


צבעים ניטרליים


סגנון מודרני מתרחק מצבעים עזים לטובת סכמת צבעים מונוכרומטית וניטרלית יותר. לרוב נבחר ריהוט, צבעי קיר, אריחים ופריטים דקורטיביים סביב גוון דומה ולרוב בקבוצות הניטרליות כמו גווני לבן, בז', אפור, שחור ופסטל.


תכנון חללים פתוחים


עיצוב פנים מודרני יתאפיין לרוב בחללים גדולים ופתוחים שיאפשרו תחושת מרחב וחלל נקי. לרוב, החלוקה בין אזורים שונים תיעשה באמצעות רהיטים במקום קירות. כך למשל, אי במטבח יכול להפריד בין מטבח לחדר האוכל וספה נמוכה תוחמת את גבולות פינת הישיבה של הסלון. 


רהיטים נמוכים וארוכים 


רהיטים הממוקמים נמוך מהקרקע יכולים להעניק לבית שלך מראה מודרני אם הם עשויים גם מחומרים טבעיים כמו עץ או מתכת לא צבועה. כשזה מגיע לצבע ולדוגמאות שיאפיינו את הריהוט, ריפודי עור ובד, ציפויי עץ, זכוכית, כרום, פלדה ובטון הם כמה מהגימורים הפופולריים ביותר שמעצבת פנים בסגנון מודרני מקצועית ואמינה עשויה להציע לך בתהליך. 


הכתובת האידיאלית שלך לעיצוב פנים מודרני


החלטת ללכת על קו מודרני לחלל הבא שלך? אנחנו ב-Raz Interior Design כאן כדי ללוות אותך בתהליך שישנה את חוויית המגורים שלך מהיסוד. כדי ליהנות מכל היתרונות שמעצבת פנים בסגנון מודרני מביאה עמה לכל פרויקט, אנחנו מביאות עמנו תפיסת עולם רחבה וגישה שמציבה את הצרכים הייחודיים שלך בלב תהליך התכנון. אנו מאמינות כי רק חלל שתוכנן כדי להעניק מענה לאורח החיים, לאופני השימוש ולמאפיינים החד פעמיים של המשתמשים בו, מאפשרים עיצוב מנצח שמחזיק לאורך זמן ומביא לידי ביטוי את כל היתרונות שבעיצוב המודרני. אנחנו מזמינות אותך לפנות אלינו עוד היום ולקבל מענה לכל שאלה שעשויה לעלות לך על תהליך שיתוף הפעולה בינינו.

bottom of page